25.8.13

Recept: Wentelteefjes





Vandaag weer eens een recept.
En jullie weten inmiddels wel dat ik van koken hou!
Want ik heb nu al een paar recepten op de site gezet.
Omdat ik koken gewoon een leuke bezigheid vind.

Dus vandaag een recept voor wentelteefjes, die ik zelf ook net heb gemaakt!
Ze waren erg lekker dus hier snel het stappenplan en tips!
 
Benodigdheden:
(Voor 2 personen)

• 1 ei
• Melk
• Suiker
• Een pan
• Boter
• Vork (Om alles te mixen)
• Bakje
• Mes
• Stroop (Ik gebruik die van: Van Gilse)
• En natuurlijk brood! (Dit hoeft geen vers brood te zijn)
Tip: Het lekkerste is om dit te maken met wat ouder brood!

Stappenplan:

Stap 1: Pak het bakje, en doe hier een ei in, wat melk (Ongeveer dezelfde hoeveelheid als het ei)
En nog wat suiker erbij, dit hoeft niet.
Stap 2: Mix dit goed door met de vork, een soort van klutsen.
Stap 3: Pak het brood en snij een stukje van de bovenkant van het brood eraf. Dit hoeft ook niet, maar dan pas het beter in de pan.
Stap 4: Pak nu de pan en zet hem op het vuur, doe dan wat boter erin. En zet dan het vuur aan.
Stap 5: Pak het brood en het beslag erbij, en dip nu het brood in het beslag.
Stap 6: Doe het brood nu in de pan, en bak ze totdat ze een aan verschillende plekken goed gebakken zijn, en een beetje bruine kantjes hebben.
Stap 7: Wanneer je daarmee klaar bent, haal dan het brood uit de pan en doe het op een bordje.
Stap 8: Nu nog wat stroop erover heen, en je bent helemaal klaar! 
Nu smullen maar!
En vergeet niet geniet van je dag!