6.11.13

Relax the day: Tips






Het genieten van je dag, is voor veel mensen moeilijk en ik zelf vind dat af en toe ook. Doordat je meestal heel veel dingen aan je hoofd hebt.
En echt, het helpt echt! Ook voor mensen die het ongelofelijk druk hebben, of heel moe zijn na 1 dag werken/naar school.
Daarom hier een aantal tips, om het jezelf lekker relaxt te maken.




Tip 1: Neem in de ochtend of avond, is lekker een kopje thee. Het schijnt dat je daar echt rustiger van wordt! Net zoals andere warme drankjes. Ik zelf neem in zo een situatie een kop chocolademelk, omdat ik daar echt heel rustig van wordt. Ook neem ik dat, als ik thuiskom van een dag school en het is buiten ijskoud. Lekker!
Tip 2: Ben je nou zo uitgeput? Ga dan even lekker rustig in je bed liggen en ga even slapen, daar knap je echt van op! Ook al is het maar een half uurtje, het is echt fijn om even je ogen dicht te doen.
En als je nou echt niet wakker word, en dat weet je van jezelf. Pak dan bijv. een fles champo (Geen breekbare dingen!) en houdt die een tijdje in je hand, wanneer die valt heb je genoeg geslapen. Echt een goede tip!
Tip 3: Joggingkleding. Ik ben zelf dol op truien, sweaters en lekker dikke joggingbroeken. Dat helpt je altijd wel lekker ontspannen, en ook komt het doordat je het lekker warm hebt. Dit valt ook lekker te combineren bij een lekkere kop thee.
Tip 4: Ook kun je een film kijken, bijvoorbeeld samen met vriendinnen. Ik merk ook als ik een film kijk dat ik daarna véél rustiger ben. Omdat je toch helemaal in die film opgaat. Maar, ik kies dan wel meestal voor een comedie, of drama. Daar ben îk gewoon dol op. Als jij liever een ander soort film wilt kijken, ga je gang!
Tip 5: Een lekker warm bad, dat helpt bij mij ook écht! Neem daarbij een lekkere body cleanser, en je gaat fris de dag in of uit.
Tip 6: Een lekkere meidenmiddag is toch wel 1 van de leukste manieren om te relaxen. Je kan lekker met ze allen een maskertje op doen, en totaal ontspannen. Ook kan je samen een leuke film kijken, of lekkere hapjes maken. 
Tip 7: Yoga, zelf heb ik het is geprobeerd toen ik een beetje in een dip zat. En serieus, ik was de hele dag kalm en relaxt. Daarna is het ook wel lekker om een bad te nemen. En dan, ja dan ben je totaal in een trans.

Nou, dat waren mijn tips alweer, waar ik zelf ook dol op ben om te doen. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben :).

Lots of love,
Sasha