16.7.14

Must Have \\ Traveling Tips


Hi! Eindelijk, de zomervakantie is hier! Voor degene die nog naar school moeten of werken, sorry. Maar ik heb in ieder geval vakantie, nouja vrijdag moet ik mijn rapport nog ophalen en dan heb ik pas écht vakantie.. Ik heb in mijn leven (13 jaar) toch wel wat gereisd. Ook al ging het niet altijd heel makkelijk met reizen, of tripjes, ik ben toch in een aantal landen geweest. Zo ben ik een aantal jaar geleden naar de andere kant van de wereld gereisd. En ik ben of course naar Frankrijk geweest. Ik ben nu eenmaal half Frans, haha. Anyway, vandaag deel ik jullie mijn tip voor het reizen. Enjoy!


Tip 1: Neem nooit te veel mee aan kleren! Ik denk dat alle vrouwen/meisjes dit probleem wel kennen. Je hebt zoveel leuke zomer kleren ingekocht dat het niet eens meer in je koffer past. Geloof me, ik ken het ook. Maar denk van tevoren na, wat ga ik nou écht dragen op vakantie? Denk realistisch. Maak anders setjes, dat maakt alles veel makkelijker!

Tip 2: (Voor als je reist met het vliegtuig). Neem als je gaat vliegen 1 handtas mee waarin je belangrijke spullen stopt. Zo adviseer ik om kauwgom mee te nemen; voor als je gaat opstijgen en- of landden. Zo zou ik ook een kussen meenemen (bijv. 1 voor je nek). In het vliegtuig kan je namelijk erg last krijgen van nekpijn of rugpijn. Neem het gerust mee!

Tip 3: Voor 24 uur of meer, in de auto, bus of vliegtuig hoef je er niet op en top chique uit te zien. Doe gewoon comfortabele kleren aan! Daar zul je zeker geen spijt van krijgen. Want wie ziet je? Jij, en je familie.

Tip 4: Dit is meer een tip voor het eten en voor de ouders. 1 - Als jullie met de auto op reis gaan (net als wij) zou ik een coolbox meenemen. Zo blijft je eten en drinken lekker koel en fris! 2 - Neem wat eten mee in een tas voor achterin/ voorin de auto. Dit is veel handiger dan bij elk benzinestation te hoeven stoppen. Zeker doen!

Tip 5: Vergeet absoluut niet je paspoort of andere belangrijke papieren etc. Je wilt toch niet dat het word gecontroleerd en jij hebt niks bij je? Dit nooit vergeten!

Tip 6: Als je als familie op vakantie gaat, is het altijd leuk om spellen mee te nemen. Dan bedoel ik niet per se een spel als kaarten. Maar buiten activiteiten. Zoals badminton of een band voor het strand (oké, dat rijmt dus).

En dat waren mijn tips alweer! Ik kon na die 6e tip eigenlijk niks meer bedenken, haha. Ik hoop dat jullie het leuk maar ook zeker handig vonden! 

Lots of love,
Sasha