25.1.15

DIY | Inspirational Desktop Background


Hi! Vandaag laat ik jullie zien hoe je makkelijk een achtergrond kunt maken voor je eigen computer of laptop. Hierbij heb ik foto's gekozen van mijn eigen Pinterest account. Anyways, Laten we beginnen!

Wat ik als eerste deed, was ik maakte een screenshot van mijn beeldscherm.



Zo dus. Je ziet hier trouwens al de nieuwe achtergrond, maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel. (Screenshot voor Mac: Cmd + Shift + 3 voor volledige grootte / Cmd + Shift + 4 voor beperkte grootte)

 

Dan starten we PicMonkey op. Dit een super fijn (en gratis) photo editing programma. Je hoeft hier geen pro voor te zijn, zeker niet. Het is ook een heel fijn programma voor beginners. Het punt is, iedereen kan hier wel mee werken.


Dan uploaden we onze foto (van ons beeldscherm) in PicMonkey. Dan zie je in de linker werkbalk staan: Canvas Color. Klik daarop, en maak het geheel wit. Zo dus:


Als je dat hebt gedaan, is het tijd om je foto's uit te kiezen. Hiervoor heb ik dus Pinterest gebruikt voor mijn foto's. Maar Tumblr, WeHeartIt en Instagram zijn ook goede alternatieven. 

Als je al je foto's heb uitgekozen, klik dan op het vlinder icoontje in je werkbalk. Daar helemaal boven staat: Your own. Klik daar op, en upload dan je foto's.


Oke. Nu kan je al je foto's gaan plaatsen op je 'canvas'. Plaats ze op elke manier dat je wilt. Bijvoorbeeld zoiets als dit:


Maak het zoals je helemaal zelf wilt. Dit is gewoon een voorbeeld. Je kan experimenteren met allerlei kleuren en verschillende foto's.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben, en succes!

Lots of love,
Sasha